TV 2’s julekalender får ny sponsor

Tinka og Kongespillet
Foto: Per Arnesen, TV 2

Når TV 2 i december 2022 har premiere på den tredje julekalender om nissepigen Tinka, bliver det Føtex-, Bilka- og Fætter BR-butikkerne, der får mulighed for blandt andet at uddele samlekort og sælge nissehuer.

TV 2 og Salling Group har indgået et fire-årigt partnerskab, der giver Salling Group adgang til at bruge TV 2’s julekalendere til produktion og distribution af merchandise i deres butikker i perioden 2022-2025. Som en del af aftalen bliver Salling Group desuden sponsor for visningen af julekalenderen på TV 2.

Salling Group står blandt andet bag butikkerne Føtex, Bilka, Netto, Fætter BR og Salling Stormagasin.

– Aftalen med Salling Group kommer med en stor gensidig forpligtigelse. TV 2 skal fortsat levere julekalendere i høj kvalitet, og i fællesskab skal vi finde veje ind i de universer, hvor vi giver danskerne endnu mere at samles om i julen, siger Jacob Weinreich, der er kommunikations- og marketingdirektør i TV 2:

– Salling Group har en stærk tradition for at arbejde med universer gennem loyalitetsprogrammer. Det glæder vi os til at bygge videre på i fællesskab med julekalenderen som omdrejningspunkt, og der er allerede mange gode samtaler i gang om, hvordan vi bedst forløser potentialet. Det har været vigtigt for os med et længevarende partnerskab – der ligger kolossalt mange muligheder, og gennem en fireårig periode har vi mulighed for at afprøve og udvikle de forskellige modeller.

Fætter BR Olsen-Bandens Første Kup 1999
Fætter BR var sponsor for TV 2’s julekalender i perioden 1994-2013

Fætter BR bliver igen en del af TV 2’s julekalender

Det er ikke første gang, at Fætter BR er engageret i TV 2’s julekalendere. Fra 1994 til 2013 var julekalenderen på TV 2 og Fætter BR uløseligt forbundet. Det var blandt andet hos Fætter BR, at man kunne købe TV 2’s låge-julekalender og Pyrus’ nissehue.

I 2014 måtte Fætter BR stoppe samarbejdet på grund af problemer med faldende indtjening, og i 2018 gik butikskæden konkurs. Fætter BR-brandet blev dog opkøbt af Salling Group, som førte det videre i en række nye butikker.

I 2015, 2017 og 2019 var det bilproducenten Ford, der var sponsor for TV 2’s julekalender. Derfor var det i Ford’s butikker, at man kunne få fingre i den populære Tinka-nissehue og møde skuespillerne bag Tinka og Lasse.

I 2019 blev Coop også en del af julekalendersamarbejdet, så kunder i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen kunne få samlekort fra TV 2’s julekalendere, når de handlede i butikkerne. Dette samarbejde fortsætter til og med 2021.

Del artikel

Del på facebook
Del på twitter
Del på email